Madspild skrives på skoleskemaet
”Jeg synes, det er ret fedt, at vi har lavet det her mad af noget, der skulle være smidt ud. Det smager ret godt.” Sådan fortæller en elev, der i efteråret har været med i et pilotprojekt på Skolen ved Søerne, hvor tre udskolingsklasser har arbejdet med madspild, sundhed og medborgerskab i valgfaget madkundskab. Projektet er tilrettelagt af organisationen FødevareBanken, der modtager tonsvis af brugbar overskudmad fra fødevareproducenter og grossister hvert år. Fødevarerne fejler ikke noget, men kan af forskellige årsager ikke sælges, så de indsamles og distribueres videre til cirka 360 medborgerorganisationer, som anvender dem i tilberedningen af måltider…










