Ny online ansøgningprocedure er på trapperne

Frederiksbergfonden anvender fremover et ansøgningssystem, der anvendes bredt i fondsverden. Foto: Markus Petritz

Det bliver nemmere og mere overskueligt at indsende ansøgninger til Frederiksbergfonden.

Hvis du overvejer at indsende en ansøgning til Frederiksbergfonden, så kan du frem til en ny, digital ansøgningsprocedure med virkning fra 1. marts 2021, som også er førstekommende ansøgningsfrist.
I dag foregår ansøgning ved, at man sender mail til ansøgningsmail-adressen ansogning@frederiksbergfonden.dk – hvor man vedhæfter ansøgningsdokumenterne til mailen. Dette er en digital proces, som fremover understøttes af et nyt sagsstyringssystem, der holder styr på alle nødvendige oplysninger. Man har sin egen ansøgerprofil, hvor log on sker ved brug af NemID, så man slipper for at huske endnu et sæt brugeroplysninger.

Fondsansøgningssystemet GrantOne er en danskudviklet og -serviceret webservice, som benyttes af et stort antal større og mindre fonde. Ansøger og fond deler i systemet de fælles oplysninger i hele sagsflowet fra ansøgningsgodkendelse til afrapportering og udbetalinger. Der er også sagsarkiv over tidligere sager og adgang til at opdatere kontaktoplysninger mv.

1. marts er førstkommende ansøgningsfrist.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev